måndag 17 maj 2010

Ett samtal kan betyda mycket

Det ringer. "Hej, jag ringer från Mora lasarett. Du är uppsatt till en operation på Kvinnokliniken i Falun men skulle du kunna tänka dig att opereras i Mora?"
"Njaaeee..."
"Om du väljer oss så får du naturligtvis tid mycket fortare"
"Hur fort?"
"Den 26 maj"
"Mhhh...
"Gå till din vårdcentral så snart du kan och be dem ta en urinodling och blodgruppsbestämning".
Sagt och gjort. Klämdagen Kristi himmelsfärd står jag på min vårdcentralen. Inga patienter och nästan ingen personal. Jag får prata med en sjuksköterska och berättar mitt ärende.
"Vad har du remissen då?"
"Remissen? Nej jag har ingen remiss", säger jag och känner mig som Hasse Alfredssons "gamle man".
"Jo, du måste ha en remiss"
"Sköterskan som ringde sa inget om en remiss men vänta ska du se...jag har skrivit upp allt hon sa"
Här gäller det att koppla på charmen. Till slut säger sköterskan att hon fixar det!
Ja!
Vad ligger i postlådan när jag kommer hem. Remissen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar