onsdag 12 maj 2010

Johansson-utflykt

När barnen var små åkte vi ofta ut på utflykt. När vi kom hem igen så hade mycket hänt som vi inte hade räknat med. Vi började kalla våra utflykter för typiska "Johansson-utflykter". Nu är jag ute på en igen. Stig skulle till Kalmar och jobba. Hunden och jag bestämde oss för att åka med. Tänk att strosa runt i Kalmar. Sola, slappa och äta en glass....och hur blev det? Jo, hunden och jag har slagit oss lös i ett industriområde. Det blåste hårt och om jag ansträngde mig till det yttersta så kanske jag kände lite havslukter. Hunden var i alla fall nöjd med lite annorlunda dofter att nosa på. För att få lite omväxling så gick jag och handlade i ett köpcenter. Om någon frågar mig om Kalmar så kan jag meddela att det är fult, blåsigt och det är samma affärer där som hemma. 
I Västervik skulle det finnas en nyckel som väntade på oss i en Taxistation. Fanns det någon tror ni? Nej då. Där stod jag hungrig och trött på en taxistation och ingen nyckel till det hus vi skulle hyra. Men underbara chaufförer fixade det. Säga vad man vill om att åka till olika städer och se på diverse sevärdheter...det är alltid människorna man minns. Tack alla trevliga taxichaufförer i Västervik. Ni är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar