måndag 12 juli 2010

Vilka gäster!

För en vecka sedan ringde en vän. Sonja, en barndomsvän från Blötberget . Nu bor hon i Nyköping. Jag blev så glad att höra från henne. Hon bjöd oss på middag i sommarstugan.
Vi hittade dit i söndags och det var ett fantastiskt ställe vid sjön Hagge utanför Ludvika. Vädret var vackert, vi satt och åt på bryggan och allt hade varit frid och fröjd om inte om funnits...
hunden gnällde och jag hade ont i magen. Efter tre timmar for vi och värre gäster har de säkert inte haft. Inte kom jag ihåg att plåta värdparet, inte den vackra stugan eller sjön, inte de övriga gästerna. Efter att ha slängt mig in på närmaste macks toalett så var magen lugnare och hunden höll käft där bak i bilen.
Först när vi närmade oss Borlänge kom jag ihåg kameran...då var det så dags...men så här såg det ut strax efter tromben som hade gått fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar