måndag 16 augusti 2010

Kurbits och punkryttare

För en månad sedan backade Stig in i min bil. Motorhuven blev tillknycklad. Jag lämnar in den på verkstad sa jag...men nej då, Stig skulle fixa det själv. Sagt och gjort, han åker ner till Örebro för att hämta en ny skärm och kommer hem med en huv i fel röd färg! Vi får väl kosta på en ommålning, sa Stig. Då fick jag en idé. Jag ville ha en huv med ett konstverk.
Nu har jag kommit så långt här långt:
1,fått kontakt med en konstnär som målar med airbruch
2, hittat en kurbits som jag vill ha
3, det viktigaste av allt...fått tillstånd av Staffan Svensson att använda mig av hans Punkrockare. Den härliga statyn som står på Dalarnas museum (inte själva statyn men som motiv).


Det kommer att bli en huv som går till historien...hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar