lördag 21 augusti 2010

Underjorden

Vilken del vill du städa? frågade jag Stig. Jag ska ner och titta på pumpen! fick jag till svar. Det är krångligt att ta sig ner i vår källare. Men jag bestämde mig för att följa med ner i underjorden. Jag borde lära mig mer om pumpen och pannan. Det är knappt jag vet var de står. Jag såg den krånglande pumpen och märkte att inte ens Stig riktigt vet hur man gör. Då förstod jag att det viktigaste är att ha lappen redo med numret till reparatören.
Men icke. Stig ger sig inte. Han har fått fel grejer...annars skulle det vara fixat...en sak är säker när det gäller praktiska saker så ger sig Stig  aldrig.
Nästa år får vi bygga en gammaldags nedgång till källaren. En med stora luckor som man slår upp och med en trappa ner (vi sa svinlorten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar