torsdag 19 augusti 2010

Sm i Falun

Fullt med folk på Fisktorget. Det är SM och för att locka folk så byggde man upp en kulstötningsbana på torget. Jag blev tidigt tillfrågad om Fingal och jag kunde spela något. Dvs vara Falufärgklickar på invigningen. Fingal ville inte. Det är så satans otacksamt, sa han. Folk kommer inte för att se oss. Det blir för motigt. Men jag gav mig inte. Till slut föll han till föga. Visst är det tufft att spela så här. Det första som händer är att det inte finns headset åt oss. Trots att det var det första kravet jag framförde. Men det ordnar sig, ljudkillarna fixar det till slut.
Veckorna före bygger vi ihop scener och läggar till så´nt som kan passa för just den här dagen. Bland annat "stöter vi lök". Efteråt var vi nöjda båda två. Det blev inte så dumt i alla fall. Naturligtvis glömde jag kameran!
Fingal, lättad efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar