lördag 9 november 2013

En dag på st´n

 Berit och jag for in till Falun för att röja lite. Så här ska det se ut i ett skyltfönster tycker jag, något annorlunda som drar blicken till sig.
 ...pappersklänningen gjorde att vi stegade in i affären. Vi gick runt och tittade. Läckra kläder med märkesnamn som jag inte känner till. Längst in i affären hängde ett antal klänningar. De kostade mellan 1600-1800 kronor men så fick jag se att det satt en liten lapp med "Nedsatt pris, 190 kr". Det var förra årets klänningar. Jag köpte en svart klänning med ett tungt fall, att det var förra årets klänning gör mig ingenting.
Men titta in i affären "Zlaggatan". Vi träffade konstnären själv, pappersklänningsmakaren, en trevlig ung kvinna.
Här ligger vi och väntar på att naglarna ska torka. Perfekt tillfälle för vila och småprat. Jag har gröna glitternaglar för första gången i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Hej Maj! Jag ramlade över din blogg och fastnade en bra stund. Du har en jättetrevlig blogg. Bloggar själv och tycker det är roligt att skriva av sig lite. Ha det så gott! Kommer följa dig framöver.. Hälsningar Lena

    SvaraRadera