lördag 2 november 2013

På tu man hand

När jag såg att Jan G satt ensam en stund så passade jag på att berätta för honom vad som hände för några år sedan på Bok och Bibliotek i Göteborg. Jag hade köpt en bok av Guillou och gick fram för att få den signerad. Just då tog han en resolut en penna i näven och stegade iväg. Han skulle väl vara närvarande vid en signering eller programpunkt någonstans. Jag gick runt och väntade och efter en halvtimme kom han tillbaka. Jag gjorde mig beredd gick mot honom med boken i högsta hugg men när jag var några meter från honom så for han iväg igen. Eftersom jag köpt en bok av Mark Lewengod också så ställde jag mig i den kön. När jag var framme och Mark hade skrivit i boken så skojade jag med Mark och sa " det är helt omöjligt att få Jan att skriva i boken, du kan kanske signera den här också". "Jo men visst" sa Mark och skrev: Med all min flödande kärlek, Jan.
 
...och du for iväg... 
...all min flödande... 
...typiskt Mark! kommenterar Jan Guillou. 

1 kommentar: