onsdag 27 november 2013

Gran Canaria

Jag hade sett fram emot resan. Vi skulle bo i favoritstaden på det hotell som vi tycker allra bäst om. Det var nyrenoverat och såg så fräscht och fint ut på alla bilder. Men så började kroppen spjärna emot. När jag förklarade för Per-Åke, läkaren, hur allt kändes så trodde han att det är något som gått fel med de inopererade stentarna. Att cancern vuxit runt och täppt till. Vid frågan om det kan bli bättre av sig själv sa Per-Åke, nej. Jag har gråtit i två dagar. Så besviken att resan inte blir av och att sjukdomen gått in i en ny fas.
När jag inte kunde sova härom natten så klev jag opp och blandade havregryn med mjölk. Jag  ska baka.

 Einar kom och höll mig sällskap. Han undrade varför jag inte gräddade två plåtar åt gången när jag nu har en varmluftsugn. Sanningen är att jag kört på i gammal stil men han letade på instruktionsboken och visade hur det skulle gå till. Oj, så fort det gick att grädda fyra plåtar. Nu har jag lärt mig det också!
Lakritz ligger i "stand by-läge"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar