måndag 7 april 2014

En annorlunda värld - Hälsohemmet

 Berit följer med till Masesgården och är kvar första dygnet. Det kändes bra för de allra flesta var där med en väninna eller systrar (20 damer och två herrar). Som tur var så valde jag att sitta bredvid två damer som bodde i samma lilla hus som jag. De var glada, trevliga damer som jag kunde prata med senare under veckan när jag kände mig ensam.
 Mitt rum var inte stort men vackert. Det bästa var förstås att ha en egen toa och dusch. Jag är för gammal för toa i korridoren.
Maten var vegetariskt och det var mycket därför som jag ville vara på Masesgården en vecka. För att se om det går bra med vegetarisk mat. Det var underbart gott.
Klockan 7.00 var det ljummet potatisvatten (bra för kroppen, basiskt). Så var det olika sätt att väcka kroppen

 Endera med lätt yoga, chi gong eller ...
vattengymnastik i varmvatten. Det var som att simma i fostervatten, så skönt!
Efter att kroppen vaknat var det dags för en stor frukost. Jag lärde mig äta gröt! Tänk att det finns så många olika sorters gröt och att det var så gott. Man ska äta frukost som en kung, lunch som en herreman och kvällsmat som en fattiglapp...men unna sig mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar