måndag 7 april 2014

Masesgården - i byn Grytnäs

 
Här är damerna från Stockholm som bodde i samma hus, Satu och Inga-May. En dag frågade jag dem om de ville med ut och gå (jag tycker det är läskigt att gå ensam i främmande skogar). Det var lite blåsigt men solen tittade fram lite nu och då. Plötsligt säger Inga-May "kan det bli vackrare än så här?". Jag började storskratta...
...för just där såg det ut så här!!!Men det är klart är man van vid Stockholm så...
Nja, sa Inga-May. Det var nog mera solen jag mena...
 Bästa hörnan...här satt jag ofta och läste. Det fanns många föreläsningar som jag inte var intresserad av men då läste jag igenom böckerna som jag fått av Bi, som ska bli "bokteater".
Maten var bra och aktiviteterna under veckan var intressanta och vaierande. Det blev en intensiv vecka de två sista kvällarna gick jag till sängs klockan 19.00 och somnade som en stock.
Det enda jag var besviken på under veckan var Ayurvedan. Jag hade sett fram emot det men jag fick inget förtroende för hon som ledde det hela.. Det blev en besvikelse.
När jag åkte hem så var det med en känsla av att det finns människor som blir rent fanatiska när det gäller matsmältningen, att de nästan upphöjer matsmältningen till någon slags relegion...och att man glömmer att njuta av mat.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar