tisdag 29 april 2014

Kan det vara den jäkeln?

Det första vi satte här i Stora Efrikgården var ett plommonträd och ett äppelträd. Plommonträdet dog året efter. Äppelträdet har stått och tjurat. Jag har läst hur man ska beskära trädet och försökt så gott jag kunnat. Det konstiga är att trädet inte blommat. Så förra året hoppade jag över klippningen. I år kommer det säkert att blomma, tänker jag. Så tittade jag ut i dag och fick se den här...
 ...åh, vad roligt, ser du Stig, sa jag. Domherren har tittat ut ur skogen. Jag erinrar mig att de brukar komma på besök så här på vårkanten.
 
 Det är en mycket välfödd fågel. Han har näbben full av mat. Vad är det den egentligen äter...
 då får jag se att den sträcker sig upp och äter en knopp! Är det den här typen som äter upp mina blommor? Nyss stod jag stilla för att inte skrämma den nu rusade jag ut och klappar i händerna...bort...bort...ät något annat än mina äppelblom som jag längtat efter så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar