lördag 31 maj 2014

Åter en Johanssons-utflykt

När jag skriver  om en Johanssons-utflykt så betyder det att vi planerat en sak och så blir det något helt annat. Ibland lika bra och ibland helt åt skogen. I dag bestämde vi oss för att åka till Leksands medeltidsmarknad, vi har aldrig varit där. Jag satt på mig en av mina medeltida klänningar men Stig hoppade över sina.
När vi kommer fram ser vi att de tar stadstull och det är väl inte för mycket begärt men vi har inga lösa pengar. Jag lämnade portmonän hemma och Stig har bara sitt kort. Typiskt! Men det är inte hela världen tänker vi och far vidare till vårt favoritcafé. Alla parkeringar är överfulla men vi lyckas få ett ställe att stå på och ger oss iväg till caféet. Där är det så mycket folk, kön ringlar och kröker sig som självaste Dalälven. Vi ger upp och åker hem...men vi fick i alla fall medicin till Lakritz (som inte fanns i Falun).
 Vi ser att dörren till Sörens ladugård står öppen, vi stannar och kikar in.Han har kommit en bit med sin nya pub. Den ska inte drivas i kommersiellt syfte utan det är hans hobby.
 Titta, säger Sören, vilket fint gammalt tegel. Om man tittar närmare ser man fingeravtryck av hantverka´rn.
Skylten sitter redan på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar