söndag 11 maj 2014

Avtackning

Huva, huva...så kom den dagen då avtackning ska ske. Vi var tre som blev pensionärer samtidigt.
Jag försökte mig på att berätta en sak för mina arbetskamrater men rösten svek mig...det här att det kan kännas skönt att gå från jobbet till många, sköna lediga dagar, passar inte riktigt in för mig.
När jag satt där och snyftade kom en arbetskamrat, satt sig bredvid och sa någonting ungefär så här "du ska veta att jag beundrar dig för att dina känslor ligger utanpå". Hon som sa det är en kvinna som jag beundrar för att hon alltid verkar rak och klar...men så kan det vara, det som jag betraktar som ett minus kan någon annan se som ett plus. Tack för att du berättade det!

 Bi och Marie, när jag gick på BHS i Borås gick Marie i en paralellklass.
 De två "Elisabettorna"...
 

Stort tack, alla arbetskamrater, för pengarna. Jag ska gå och välja något riktigt vackert på Hemslöjden. Ni kommer att få se vad jag väljer, här på bloggen.
         (när jag kör en stavningskontroll så föreslår datorn att avtackning ska bytas ut mot avtappning...ja, kanske det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar