måndag 18 februari 2013

Behandling och handling

På morgonen petar jag i mig Betapred, det ska vara ett stöd för kroppen så att den inte drabbas av en giftschock. Det är måndag och dags för behandling.
Jag pratar med en av mina sköterskor från Pall-gänget. Berättar om min son, Einar. Han planerar för en resa till Kreta i april och vill att jag och Stig kommer med. Just nu känns det långt till slutet på april. Hur kommer jag att må då? Svaret är naturligtvis att det kan ingen veta. Hon tycker jag ska se framåt och försöka genomföra det jag vill göra. Skulle det vara så olyckligt att jag inte kan åka så får jag intyg från Pall-doktorn. Det är det svar jag trodde jag skulle få.
På ICA-stormarknad har de många varor just nu," två för tio kronor".
Jag köpte två ananaser...

 ...snyggt va? Eftersom jag inte hittar några blommor, som jag vill ha, så kan frukten få pryda en fönsterplats.
 

1 kommentar:

  1. Du vet väl att du kan skära av toppen på ananasen och äta frukten, för att sedan ställa det gröna och en liten tunn skiva av skalet på ett fat med vatten? Då gror det :-)

    Kram!

    SvaraRadera