tisdag 5 februari 2013

Söndag, måndag, tisdag


 Under söndagen kom Lissy med antibiotika.
 
Som patient ligger man ofta och tittar i taket (ovan är röntgens tak).  Tänk vad mycket en konstnär skulle kunna göra för lasarettets alla tak.
I dag träffade jag en läkare från Uppsala. Röntgenbilderna visade att allt såg ut som i november. Varken sämre eller bättre."Vill du fortsätta behandlingen?" undrade han. Det tycker jag är självklart...jag kan väl inte bara ge upp? Eftersom jag inte har särskilt många biverkningar så fortsätter jag. Nästa gång ska cancern bort!

1 kommentar:

  1. Och att den verkligen försvinner, det håller vi både tummar och tår för. Bort bara!
    Och nej, du kan inte bara ge upp - puss på örat!
    Idén med konstnärlig utformning av lasarettets all tak är faktiskt något vi är minst två om att ha tänkt - jag lovar att förmedla den vidare.
    Kram!
    Mimmi

    SvaraRadera