lördag 16 februari 2013

"Ordfrukost"

Ibland har vi bokfrukostar på Stadsbiblioteket. Det kan vara olika teman som maffiga memoarer, rysliga deckare, romaner som är något alldeles särskilt, barnfaktaböcker o.s.v. Jag tycker det här är en rolig form av vidareutbildning så när Marie ringde häromdagen och sa att det var dags för frukost med biografier, då nappade jag. Först slängde jag i det viktigaste i väskan, kameran, så for jag.
Det var bara det att jag borde kollat minnet...


 Karin Hane fotade
Det här skulle vara fantastiska program för allmänheten, "Fredagsfrukost i februari". Jag tror att intresset att starta arbetsdagen med en bokfrukost skulle kunna bli stort. Många olika pålägg och många olika böcker att välja på.
Jeanette Winterson fastnade jag för. För ett tag sedan såg jag ett TV-program med henne och hon verkar ha haft en något annorlunda uppväxt. Bland annat brukade Jeanettes fostermor säga "Djävulen ledde oss till fel krubba" när hon var missnöjd med Jeanette.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar