lördag 2 februari 2013

Fredagen blev inte riktigt som jag tänkt mig...


Dags igen. Jag ska till Onkologen för att dricka en liter kontrastvätska. En timme senare ska jag vara på Röntgen. Jag kliver in genom entrén och genast känner jag mig konstig. Vid informationen lämnar jag jackan och känslan att något är fel förstärkts. Jag skyndar mig till hissarna och när jag kommer upp till Onkologen och ska anmäla mig så börjar frossan. I korridoren kommer en glad sköterska som säger att hon ska göra i ordning min kontrastvätska. Jag piper fram att jag inte mår bra och så skyndar jag mig genom korridoren ner till Palliativa avdelningen. Det är lunchtid och flera sitter i den lilla matsalen men de ställer genast upp och tar hand om mig. Nu skakar jag okontrollerbart och prov tas. Det där med Röntgen är inte längre aktuellt. Jag får antibiotika och så småningom lägger sig skakningarna.
Två av alla mina änglar, Ewa och Per-Åke. Anna som gav mig antibiotikasprutan fick jag inte med på bild för då skakade kroppen så kamera fanns inte i tankarna.
Nu blir det en ny omgång medicin som förhoppningsvis tar kol på bakterierna.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar