onsdag 18 september 2013

El grande festivitas

Anne fyller 50 år och vi blir bjudna till Gladtjärn, Barkens konferens. Ett vackert ställe mitt i skogen en liten bit från Torrbo (Werner Aspenström). Eftersom festen började redan klockan 3 så valde vi att ligga kvar. Skönt att ha ett rum utifall jag behövde lägga mig en stund.
Anne tar emot sina gäster i foajen. Här är Kirsten, Ivans fru.
Många skålar, hurranden och "ja må hon leva" blev det.
Ingrid, Staffan och ...jag kommer på det snart...ett namn som hör till fornnordiskan...

Arbetskamrat från muséet. Barnen har ritat presenter till Anne. Bland annat en sabeltandad tiger eller var det lejon?

Men, sa Anne, jag hade ju sagt att bästa presenten var att mina vänner skulle komma...och så kommer ni med en massa presenter. Ett långt bord...
Just nu krånglar överföringen av bilder så fortsättning följer...
 

1 kommentar:

  1. Tack käraste Maj för fina bilder från kalaset <3 Jag bär minnena av samvaron med er som en värdefull skatt! Något att glädjas över.

    SvaraRadera