söndag 15 september 2013

Uttryck

I förra veckan ringde Bi. Vill du komma med på höstens planeringsdag? Det ville jag.
På morgonen sa jag till Stig, kom och hämta mig klockan 12.00 det räcker säkert. Men jag hade det så bra och mådde utmärkt så jag var kvar till 15.30. En rolig dag!
"Så här stor har jag tänkt mig att visionen ska va´"
Karin öppnade dagen med en vision. Hur biblioteket ser ut om några år. Hon fick en spontan applåd.
Det är roligt att se alla olika uttryck...

Anneli funderar...
Veronica njuter! Hon tycker inte om att bli fotad men jag kan inte låta bli att ta med den här. Länsbiblioteket bestämde att vi skulle sitta i två ringar. De som satt i inre ringen var fiskar och de i yttre ringen var fiskskötare. Fiskarna fick prata och fiskskötarna lyssna och komma med feedback. Det var helt klart svårast att sitta bak och hålla tyst. Men innan vi kom igång så passade några på att massera stumma axlar.
 
 
 Några porträtt...




 
...en mycket trevlig dag som slutade med att vi alla skrev brev till oss själva. Vi skulle formulera ett första steg som ska tas för att stadsbiblioteket ska kunna nå fram till ett mer användarvänligt bibliotek. Inför nästa möte i oktober kommer länet att skicka breven hem till oss. Då blir det räfs och rättarting, har vi gjort det vi sagt att vi ska göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar