torsdag 26 september 2013

I veckan

Det känns som om sjukdomen kommit in i en ny fas. Jag känner en öm svullnad, under revbenen, som jag inte känt förut.
Den här veckan var det Lissis tur att komma. Hon höjer inte ett ögonbryn fast det är rörigt värre i hela huset. Jag flyttar runt tavlor. Nu när jag har en ny "Svante Rydberg" så vill jag att den ska synas...så andra åker till mer undanskymda ställen.
Anna och Eira kommer. Anna har gjort ett nytt mediyogapass åt mig. Ett pass som är mer krävande.
 När stadsbiblioteket hade planeringsmöte var en punkt på dagordningen visioner. En vision var att få biblioteket lockande och att låntagarna kan hitta sån´t som de inte visste att de ville ha...eller helt enkelt få bra tips på böcker. När jag arbetade hittade jag hur mycket bra böcker som helst, nu som vanlig låntagare tycker jag inte att jag hittar någonting. Jag vill ha mer tips. Fler framsidor som står vända så att jag kan se dem. Fler utställningar som lockar till läsning...
...därför har jag börjat göra små utställningslådor. Delar av personalen har fantasi och gör gärna utställningar själva, andra vill gärna ha hjälp. Det är där jag tänker att mina lådor ska kunna komma till hjälp. De ska fånga blicken och väcka nyfikenhet...
Den här lådan heter Glassiga rätter.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar