söndag 9 februari 2014

Jag la ett bud på tradera

I boken "Anti-cancer" kan man läsa vilken mat man bör äta och vilken mat man bör undvika om man vill må bra. Ett viktigt steg är att undvika socker som författaren säger är ett rent gödningsmedel för cancer. Men han skriver även om vikten av att röra på sig. Jag går minst 3-4 gånger i veckan men nu har jag tänkt cykla lite också. Därför la jag ett bud på Tradera...och fick träningscykeln...för 600 kr.
Det var bara det att jag inte tänkte på hur långt det är till Finspång (där cykeln fanns).  I närheten av Örebro svävade mina tankar, det var lite längre...
På väg mot Finspång. Gråmolnen for fram över slätterna.
 Tack vare min nya telefon kunde jag lätt och ledigt leta mig fram till det hus där ägarinnan bodde. Trots att jag aldrig satt min fot i Finspång tidigare.
När jag söker på Finspångs hemsida för att se hur många som bor där så kommer jag till "Hur många tår har grisen? Och hur gör kossan när hon tuggar". De vill tydligen ligga lite lågt med hur många som bor i kommunen...

 
...men Kulturhus har de. Om ni ska åka till Finspång, ta tid på er, det är 29 mil ner och lika mycket hem. Det tog hela dagen men nu har jag en fin motionscykel och har tränat 8 minuter på den. Jag tar det lite lugnt och ökar efter hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar