tisdag 25 februari 2014

Sportlov

Emma och Lina kommer ut till Efrikgården. Vi packar en matsäck och ger oss ut i skogen. Vem behöver Europas fjällvärld när Rogsån finns i närheten?
Lina kastar sig över att fixa kol till grillning. Jag tänker för mig själv att det inte kommer att bli lätt att få till en eld, det blåser. Men efter en kort tid har Lina fått igång brasan.
...mer ved!

Emma far iväg som en gasell in i snårskogen för att fixa småkvistar.
Det är grått och mulet men med ren viljekraft fick vi fram solen i 2 minuter.

1 kommentar:

  1. ...jag blir lycklig när jag läser och ser alla fina bilder! Att ni gör utflykter och umgås (javisst alla dagar är inte solskensdagar...) men TACK min kära vän för att du delar med dig. Och bilden på dig och Emma är sååå fin! Många kärleksfulla tankar från mig till er alla.

    SvaraRadera