fredag 14 februari 2014

Min egen sjukdom

En gång i veckan kommer en sjuksköterska från Pall-gänget. De tar sig alltid tid att sitta ner och prata. De frågar hur veckan varit och jag får medicin för en vecka framåt. Det här är en otrolig lyx och jag jämför med den behandling som mamma fått. Det är en otrolig skillnad!
Jag har under en längre tid levt lite annorlunda. Jag försöker undvika socker, vetemjöl, rött kött osv.
Boken Anti-Cancer har påverkat mig mycket. David Servan-Schreiber, författaren, har lyckats få mig att tro att det faktiskt betyder mycket vad vi människor stoppar i oss. Det gäller att få till en "jordmån" som hämmar cancertillväxten. Promenerar gör jag varje dag, när jag inte är för trött. Nu har jag också kommit igång med cyklandet. Det blir 10 minuter per kväll men hoppas snart kunna öka tiden.
Saker att se fram emot är bra att ha (det är svårt att bara leva i nuet). Stig och jag ska åka till Kanarieöarna här framöver och så ska jag skriva in mig på Masesgården. Bo bra, äta gott och lära mer om Yoga och auyerweda (hur det nu stavas)
Och tänk om jag blir så stark att jag kan jobba några timmar i veckan...men jag tar steg för steg...
Rogsån, ett flygplan har störtat i vattnet...många former bildar Rogsån under vinter- och vårmånanderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar