tisdag 5 oktober 2010

Jag finns inte!

Jag gör som man ska. Går in i det lilla rummet. Slår in numret SAD766. Upp blippar "Vi kan inte erbjuda dig någon tid i dag". Vadå erbjuda? Jag har min tid...08.40!
THE COMPUTER SAD NOOOOO (om ni minns humorprogrammet Little Britain)
Eftersom Stig sagt att han betalat räkningen så jag envisas vänligt men bestämt att jag har tid.
BUT NOOOO...
Då dyker den mänskliga faktorn upp. Jag kan ta din bil om vi skyndar oss. Och vips var min bil besiktad.
Varför pratar man bara om den mänskliga faktorn när det är något som går snett? Faktorn finns när det ordnar upp sig också! Stort tack!

Stig viftar trium-fatoriskt med räkningen. Titta, ett kryss på den. Det betyder att den är betald. Nu ska jag bara hitta själva bankkontot.
Efter låååång tid...konstigt jag hittar den inte.
Men då är det väl så enkelt att den inte är betald?
Jamen, den är ju kryssad, muttrar min man...varför har jag kryssat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar