tisdag 26 oktober 2010

Två olika "ursäkta"

För två veckor sedan köpte jag strömmingsfiléer på ICA Maxi. Expediten och jag pratade medan hon vägde upp fisken. När jag kom hem såg jag att priset var för laxfilé. Några dagar senare hade jag kvittot med mig och expediten bad om ursäkt. Jag kontrade med att jag själv kan göra fel speciellt när man talar om något trevligt. No hard feeling. Jag får färska räkor som kompensation och är nöjd.
I går köpte jag Milanopinnar på Princess. 38 kronor för två kakor! Om de varit färska så hade allt varit frid och fröjd. Men de var gamla och hårda. I dag gick jag tillbaka med kakorna. Expediten tittade inte på mig men tog påsen och slängde den i en papperskorg. "Så! sa hon när det var gjort. Vill du ha pengarna tillbaka eller annat bröd?"
"Milanopinnarna som ligger där är de färska?"
"Nej, det är samma."
Jag tog Hallonbakelser och gick därifrån med en känsla av att ha varit en besvärlig typ som gnäller.
...och Milanopinnarna ligger kvar... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar