fredag 15 oktober 2010

Ögat 2

I går kom en kall, vass vind och rev bort alla löv. I dag är en underbar höstdag  trots att träden står nakna.







Jag har ledigt i dag. Tur är det för världen börjar skeva och det känns allt annat än trevligt. När jag tittade på Daniel Sjödin på TV  i går så hade han en liten, förkrympt haka, ögonen satt lite hur som haver och var olika stora. Så hade han en enorm panna.
Höger öga har snabbt blivit sämre. När jag läser med vänster öga ser raderna vanliga ut men med höger öga ser raderna ut som gamla krokiga jordvägar.
Det här känns så obehagligt att jag ringer till ögonkliniken här i Falun. Jag får prata med en sköterska som berättar att ett brev är på väg. Besked om när operationen blir av kommer senare. Jag berättar om det senaste som hänt och som tur är så engagerar hon sig. Hon hittar en tid den 27 oktober på morgonen. Skönt! Att sätta upp böcker och att leta gamla SOU:n i källaren när ena ögat löper amok är verkligen inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar