söndag 17 oktober 2010

Ögat 3

Enligt Nationalencyklopedin; Kärl -  tunn kanal i kroppen särsk. för blodomloppet.
Nu har jag kommit så långt!
Men vad sjutton innebär en kärlförändring? Jag kan utesluta blödning och propp det som läkaren gissade på i början. Vad kan hända med ett kärl? Hur kan det komma sig att jag fått en kärlförändring när det annars nästan alltid drabbar diabetiker? Hur kommer operationen att gå till? Hur kan man använda laser om man inte vet riktigt vad det är? Vad händer efteråt? Kommer jag att se som vanligt?
Kan det här ha något att göra med att jag arbetade med datorer i dateriets början? Jag kommer ihåg de första datorerna. När vi hade suttit några timmar framför skärmen så blev vi varma i ansiktet och såg solbrända ut. Så småningom fick vi lösa nätskärmar att sätta framför skärmen. Det skulle ge ett visst skydd. Så småningom blev skyddet inbyggt i skärmen.
Den vänliga sköterska som jag pratade med i fredags sa att ett brev var ivägsänt till mig. Bra! Där får jag kanske svar på några frågor.
Det är ett vänligt brev. Men inget svar på någon fråga. Ingen e-mailadress bara ett telefonnummer. Det går till ögonkliniken. Där har jag redan försökt fråga. Om det funnits e-mail så kunde ansvarig läkare svara när hon eller han haft tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar