fredag 1 oktober 2010

Vackert!

I morse tog jag en annan väg till biblioteket. I andra tankar går jag över bron vid Dalarnas museum. Plötsligt får jag se. Någon har lagt gatstenar i mönster, byggt upp vackra sittplatser, strama skyddsbalkar. I mitten står en pil. Snyggt! Helt plötsligt fick jag bli glad så tidigt på morgonen.

När jag kom in i inre barnavdelningen så var det knökafullt. "Oj, sa jag. Är ni redan här?" Jag skulle ha en grupp för Babybokprat. "Vi var hos dig för några veckor sedan. Nu träffs vi varje torsdag  här på biblioteket", svarade föräldrarna. Så när min grupp kom så var det ungar och föräldrar både högt och lågt. Precis som det ska vara på ett bibliotek.
Men nu märks att vi måste ha mer plats på inre barnavdelningen. Vi har en hylla som ska flyttas bara vi får en plats att flytta den till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar