tisdag 17 december 2013

Julkonsert i Järna

Peppar peppar...det har gått en tid och jag har känt mig väl till mods. Kroppen fungerar och jag är glad för varje morgon jag vaknar och mår bra. Lisbeth har ordnat biljetter till en julkonsert åt Stig, Anne-Li och mig.
Men under lördagen blir Lakritz sjuk. Han bara ligger och vägrar gå och man ser att han har ont. På lördag kväll blir han liggande i rummet och kan inte gå in i sängkammaren. Stig somnar som en stock men jag ligger och hör Lakritz. Han gnäller och slår med svansen. Det är bara att knata upp och bädda på golvet bredvid honom. Bekvämt är det inte men han tystnar och somnar så småningom.
På söndag är han fortsatt dålig, det blir ingen färd till Järna...men så ringer Emma och säger att hon gärna kör bilen (varken Anne-Li eller jag törs köra i mörker och halka).
Kyrkan är enkel när det gäller utsmyckningar men pampig när det gäller akustik. Längst fram är altartavlan. Det är ett stort äppelträd där Jesus hänger. Emma säger att hon föredrar äppelträdet framför korset, här kan man nästan se att han lutar sig mot trädet inte sitter uppspikad.
Lisbeths Bosse spelar trumpet. När kören sjunger och han spelar så blir det fantastiskt. Finns det ett bättre ställe att spela trumpet på än i kyrkan?
Förutom Bosse på trumpet så spelade Helena Tenstam flöjt så vackert att änglarna grät och så var det den härlig kören cirka 50 - 60 stycken. Vilket tryck i de kända julsångerna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar