tisdag 31 december 2013

Tinne

Jag har gått och tänkt på en kompis en tid men inte kommit till skott att ta kontakt. I går sprang vi på varandra på stán och hon sa "jag har ringt till dig hela morgonen och så träffas vi här". Visst inträffar det fantastiska tillfälligheter ibland, vi har inte setts på flera år och så möts vi efter att hon försökt ringa mig.
Vi arbetade tillsammans under ett antal år på Falu stadsbiblioteks barnavdelning. Vi gjorde mycket roligt tillsammans. Att arbeta med Tinne var som att slänga sig in i en tvättmaskin när den centrifugerar, det var bara att följa med. Vi brainstormade ofta och ut av det kom många olika visningar av biblioteket, deckarvisningar och historiska visningar. När Stockholm blev utsett till kulturhuvudstads, jag tror det var 1996-97, så bestämde vi att Falun skulle vara med på ett hörn. Vi ville göra något för barn med kultur, historia och humor i botten. Det resulterade i "Spökvandringen, Gamla mormor". Vi letade och fann många hemska och roliga historier om Falun. Vi skrev en vinter och sommaren därpå körde vi igång. Det blev en succé som går än varje sommar.

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt att ni träffades! Jag och Tinne har inte lyckats så bra fastän vi båda vill ses... "Gamla" vänner är värdefulla. Ett nytt år och nya försök. Kram på er båda!

    SvaraRadera