fredag 20 december 2013

Loka dag två

Jag vaknar av att Lisbeth ropar "klockan är halv tio". Herregud, vi har sovit i 11 1/2 timme. Nu var det bara att rafsa på sig kläderna och skynda sig till frukosten (som serverades fram till klockan 10.00). Tur att vi hann, för det finns väl inget bättre än att få vandra runt några bord fyllda av
allsköns godsaker.
Lisbeth hade beställt en skalpmassage (låter lite diffust) och jag en fotmassage. Avdelningen för behandlingar är, liksom badavdelningen, ljus, fräsch och med mängder av levande ljus och frukter.
Frida hette min "spadam". En trevlig, behaglig och duktig fotmassör. Åh, vad det är skönt att bara luta sig tillbaka och njuta av en medmänniskas omtanke.
Lisbeth med nyfixade naglar...
...och efter en omtumlande skalpmassage.
Det här var två fantastiska dagar, total avkoppling precis före jul.

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt att läsa om era rofyllda, sköna dagar; särskilt som jag vet hur det är där sen den underbara tjejresan i våras! Skulle absolut behövt något sådant nu när jag känner mig utmattad efter en extra intensiv höst. Har inte alls hunnit planera för helgerna som står på tröskeln, MEN... julen kommer ju i alla fall! Svårast är att få det inre lugnet på plats. Kram till er!

    SvaraRadera