torsdag 5 december 2013

Ljus i mörkret

De flesta svenskar verkar tycka om växlingen av årstider men detta mörker! Vi motar bort decembermörkret med allsköns juleljus. Jag går en sväng med hunden...
 ...och ser att grannarna också vill mota mörkret...det lyser så vackert överallt.


 
Stig har satt in julstaken i det snart färdiga herbret.
Ett nyförvärv för i år.
Lakritz och jag pulsar hemåt efter att fotat juleljus och då kommer en hund farande. Den har en sändare på sig så den har väl rymt från älgskogen. Lakritz och hunden börjar morra och flyga runt och jag skriker "Gå hem, gå hem" och motar den andra hunden. Efter ett tag lägger sig Lakritz ner på ett konstigt sätt och jag blir rädd att han är biten. Inte sjutton går den andra hunden hem han far runt oss och jag skyndar mig in till Annmarie för att låna telefonen och ringa efter Stig. Det kan inte vara lätt att förstå vad jag vill när jag plötsligt bara dyker upp i kvällningen, snörvlande om att låna telefon.Det är vid sådana här tillfällen som jag märker att krafterna tryter. Men allt ordnade sig till slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar