tisdag 14 januari 2014

5:2

För några veckor sedan frågade jag Stig om vi skulle försöka med 5:2. Vittsen med den metoden är att man får äta sig mätt men lite annorlunda än vanligt Han var inte särskilt entusiastisk men jag fortsatte att prata om det och efter en tid samtyckte han. Jag köpte boken:
Jag jämförde olika böcker om 5:2. Det som gjorde att jag fastnade för den här är att först kan man läsa om själva idén och sedan följer en kokboksdel. Jag behöver förslag och gärna bilder på mat som vi kan göra...så´nt vi inte äter i vanliga fall.
Nu har vi påbörjat andra veckan och jag tycker det går riktigt bra. När jag smyger in lite extra bär och fruktdryck så räknar Stig ut (med hjälp av datorn) hur mycket kalorier det där lilla extra innehåller. Det känns roligt att Stig också tänt till på idén. Jag behöver inte gå ner i vikt men att lära mig nyttigare sätt att äta. Potatis och bröd har alltid varit basen i vår kosthållning, nu provar vi lite annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar