måndag 6 januari 2014

Natt utan ro

Härom natten kunde jag inte sova. Jag låg och tänkte på än det ena än det andra. Jag är glad och tacksam över att jag har mått bra sedan slutet på november. Men nu for tankarna runt om alternativ medicin och människor som säger att de läkt sig själva. Jag surfar runt på datorn. På en sida hittar jag tankar om att socker är helt förkastligt att äta. Godis, kakor och andra sockerbomber är som att göda sin cancer.
Om det är så...varför har inte sjukvården larmat om det?
Hur det nu är med det så förstår jag precis som alla andra att socker inte är nyttigt i något fall så jag beslutar att dra ner på det. Jag går runt i huset och samlar in allt godis som finns i olika lådor, skåp och gömmor. Herregud! Det är inte lite så här i helgtider. Chokladkakor, lådor med choklad, hemlagad kola, karameller i olika modeller.
Och så snuset. Jag slutade med det i ett halvår. Men så deppade jag ihop och tänkte att va sjutton jag har ju redan cancer då kan jag lika gärna fortsätta snusa. Fel tänkt! Finns det något positivt för kroppen att tillföra tobak? NEJ! När jag nu håller på att rensa kan jag lika gärna fortsätta på den vägen. Där for snuset.
Nu har jag klarat två dagar utan socker. Det går...men jag undrar över honung... jag har honung i te är det skadligt tro. Att ta lite honung är som att ta något direkt ur naturens eget skafferi. Men jag är osäker och känner att jag måste lära mig mera om det här.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar